FAQ

Svar på dina frågor?

Kan man ha ett mobilnummer kopplat till sitt abonnemang så att när någon ringer till mobilnumret så ringer det i IP-telefonen?
Ja, det kan man och det kostar 99 kr extra, utöver ordinarie abonnemangskostnad.

Kommer telefoniboxen förkonfigurerad till mig?
Ja, den är konfigurerad för att du skall kunna ringa direkt.

Hur kopplar jag in telefonboxen utan router?

  1. Kontrollera att alla enheter är strömsatta
  2. Koppla telefonboxens WAN-uttag till LAN1-uttaget på din fibermottagare
  3. Anslut första telefonjack* eller telefon till telefoni 1-uttaget på din telefonbox 

Hur kopplar jag in telefonboxen med en router?

  1. Kontrollera att alla enheter är strömsatta
  2. Koppla routerns Internet-uttag till LAN1-uttaget på fibermottagaren
  3. Koppla telefonboxens WAN-uttag till LAN-uttaget på din router
  4. Anslut första telejack* eller telefon till telefoni 1-uttaget på din telefonbox

Vilka portar behöver vara öppna om jag använder router?

Du behöver i vissa fall göra en så kallad ”port forward” för att telefonin ska fungera. De flesta routrar sköter detta helt automatiskt men vissa routrar kan man behöva ändra detta i. De portar som ska vidarebefordras är:
69 – UDP
5060 – 5080 TCP UDP
9000 – 14000 UDP
50000 – 60000 UDP

Hur fungerar hemlarm med IP-telefoni?

Vi kan inte lämna några garantier på att det kommer att fungera. Vänligen kontrollera med ditt larmföretag om du är osäker.

Hur loggar jag in?

Gå till https://kund.teleswed.se/user
Ditt användarnamn är ditt anknytningsnummer. Och ditt lösenord fick du via e-post när ditt konto skapades.

Hur når jag som administratör root-inställningarna?

Om du är berättigad att logga in till administratörspanelen så byter du ut ../user till ../admin.

Fanns inte svaret på dina frågor här?

Scroll to Top